بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، طی روزهای آینده برخی از استان‌های کشور شاهد بارش‌های پراکنده، رگبارهای شدید و وزش بادهای سهمگین خواهند بود. این شرایط جوی که در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر آغاز خواهد شد، شامل مناطق شرقی و جنوب‌شرقی کشور می‌شود و انتظار می‌رود که برخی نقاط با کاهش دما و ناپایداری‌های جوی مواجه شوند.

بارش‌های پراکنده و طوفان‌های شدید در انتظار چندین استان ایران | هشدار هواشناسی برای هفته پیش رو

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، در این خصوص گفت: "در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۶ و ۱۷ مهر)، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی شده است. همچنین در این مناطق احتمال وقوع طوفان‌های شدید و رگبارهای ناگهانی وجود دارد که می‌تواند باعث آب‌گرفتگی‌های موضعی و کاهش دید افقی در این مناطق شود."

وی افزود: "در همین بازه زمانی، نوار شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با وزش بادهای شدید مواجه خواهند شد که این پدیده ممکن است منجر به بروز گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در این مناطق شود."

علاوه بر مناطق جنوب‌شرقی، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که سواحل شمالی کشور نیز از روز چهارشنبه (۱۸ مهر) تحت تأثیر این شرایط ناپایدار قرار خواهند گرفت. ضیاییان در این باره توضیح داد: "سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی از روز چهارشنبه شاهد افزایش ابر، وزش بادهای شمالی و کاهش دما خواهند بود. بارش‌های پراکنده و احتمال آب‌گرفتگی در برخی از مناطق این مناطق نیز دور از انتظار نیست."

به گفته وی، این ناپایداری جوی در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۹ و ۲۰ مهر) نیز ادامه خواهد داشت و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر به همراه وزش بادهای شدید در مرکز و جنوب کرمان پیش‌بینی شده است.

در ارتباط با وضعیت جوی تهران، ضیاییان اعلام کرد: "فردا (۱۷ مهر)، آسمان تهران صاف تا کمی ابری خواهد بود و وزش باد ملایم در ساعات مختلف روز انتظار می‌رود. بیشینه دمای تهران ۲۸ درجه سانتیگراد و کمینه دما ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. اما روز چهارشنبه (۱۸ مهر) وزش باد شدیدتر شده و احتمال گرد و خاک نیز در برخی از مناطق وجود دارد."

همچنین، در پیش‌بینی‌های هواشناسی آمده است که طی روزهای آینده، شهرکرد با دمای یک درجه سانتیگراد به عنوان خنک‌ترین و اهواز با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین مرکز استان‌های کشور ثبت خواهند شد.

سازمان هواشناسی از مردم مناطق تحت تأثیر، به ویژه رانندگان، کشاورزان و مسافران، درخواست کرده تا در این مدت تدابیر لازم را اتخاذ کنند. برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سیلاب‌های ناگهانی، گرد و غبار و بادهای شدید، هشدارهایی برای عدم تردد غیرضروری در مناطق پرخطر صادر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha